Effektiv smärtlindring

I morse väcktes jag klockan halv 6 för den tredje duschen med Descutan. Detta medel är nog det mest förskräckliga rengöringsmedel som finns för kroppen då det torkar ut hår och hud, men det är bakteriedödande! Tydligen så är man ren i upp till 14 dagar men jag tror inte jag testar den teorin. Som första patient på avdelningen som skulle på operation åkte jag iväg redan kvart över 7 och då var jag premedicinerad, dvs lite småhög sådär på morgonkvisten.  Klockan 8 gick jag sedan ner för räkning och kirurgerna kunde börja sitt arbete. De skar då upp huden och satte in titanimplantat direkt i skelettet i båda benen. Jag var förvarnad att de eventuellt var tvugna att plocka ben från höftkammarna och i så fall skulle det göra väldigt ont efteråt.

Jag väcktes sen klockan halv 2 och visst gjorde det ont men inte från höfterna. Tydligen så var skelettet så pass bra i lårbenen varför detta komplement inte behövdes. Smärtan ökade dock varför narkosläkaren tog i från tårna med smärtlindring och jag kördes in på uppvak. De satte även in en morfinpump som hela tiden tillförde kroppen morfin. Klockan 3 var jag så helt smärtfri, helt overkligt, har aldrig varit med om en så effektiv smärtlindring. Sjuksköterskorna på uppvak la även märke till mitt Descutanförstörda hår och hämtade en slags duschmössa med schampoo i. Med bara denna mössa samt lite massage så blir håret rent. Har heller aldrig varit med om att en uppvaksavdelning förvandlas till en spaavdelning. Min visit på avdelningen blev extra lång då morfinpumpen var inkopplad men då jag svarade så bra mot smärtan så plockades den bort. Jag är nu tillbaka på avdelningen, 12 timmar sen jag lämnade den. Jag är så väldigt trött så nu blir det vila.

Lämna en kommentar