Vårt nya sociala Lundaliv

När jag i ett tidigare liv levde i Lund så var själva umgänget med andra människor en central punkt. Självklart hade jag mina vänner kvar i Malmö men med tiden suddades kompishänget ut mer och mer. I och med min sjukdom och flytten så har det sociala livet redan gjort comeback, som i gamla tider. I söndags kom Ulrika över på fika och Dan hade gjort planer med Johan och Albin. Som sig bör så satt jag och Ulrika i köksdelen och pratade medan männen naturligtvis tittade på sport. I tisdags kom Cilla och Lina på middag och planer smeds över Davids rum. Idag mötte Dan upp Cilla och Lina på Ikea (naturligtvis, vi är ju från Älmhult) och möbler inhandlades. Samtidigt så kom Karin tillsammans med Lisa till mig och David, Karin skötte middagen. Vi tog en fika och Karin började kocka och Dan kom med tjejerna som hade med sina tjejer Stella och Lykke. David blev överlycklig över all uppvaktning av vackra damer, Dan inredde med Cilla och Lina och jag och Karin, ja, vi drack vin. image Karin mästrar sina såskunskaper och Cilla flikar in lite diskret.

image Här har vi en knappt alls uppställd bild.

image Våra fina barn är lite mer naturliga, Stellas IPhone är betydligt mer intressant än deras exalterade morsor som vill ha dem leende på bild.

Lämna en kommentar